5.8.11

kau ingat kawin tu senang ?

apahal cheesy wedges sangat entry aku ni?

sebab, sebab kan aku amik "Institusi Kekeluargaan"
tapi bukan sebarangan Family Inst tapi Islamic gitu.
baguslah kan, belajar dari awal *padahal subjek koko lain dah penuh.haha*

ustazah rifhan ade tnye suami yang macam mane kitorang nak. and of course smua nak yang baik-baik je.
btol la kan ? sape nak kawin ngan gangster even hot macam aaron aziz puunn ? kan ?
okay, jawapan ni aku boleh jawap lagi.

and bila dia tanya which idol yang awak idam-idamkan jadi suami awak ?
mak aihh, terdiam noks. sebab seriusly aku dah lame tak berangan macam dulu-dulu 
yela, dulu kan suke minat kat artis tu, pelakon ni, then berangan pulekss nak jadi istri diaa -.-'
ehem. fantasi sahaja tuu.
tapi serius, non of the lelaki-lelaki come out in my mind. instead of tibe-tibe tanye adda,

 ''Da, spe yang berlakon dalam Kami yang botak tu Da?''  
 "Nash T"

padahal aku takde laa sampai berangan nak kawin ngan Nash T tu, sampai turn aku, terdiam tak terkata.
adda cakap : "Johny Depp wehh"
-________________________-'' susah pulak aku nak convert dia dulu.haha
last-last kan ustazah trus cop Fadilah Kamsah. tu pangkat atok saye ye laa kot -.-'

okay, kawin is not an easy task. kalau dengar, at first maybe lah kot korang pk pelamin, dress, cakes and all.
tapi bila pk dalam-dalam, susah wohh nak get prepare. aku tau aku baru 19, tapi ramai dah kawan-kawan start cakap pasal kahwin. 
pasaii paa? early marriage is trending now. yes, trust me.

seeing the people got divorce, anak terkontang kanting make it worse. even in my family itself, cukuplah. kesian. ummah development tak tercapai target.

cuma aku harap bakal suami aku boleh bimbing aku ke jalan yang benar
memahami aku, menyayangi family aku.
and jugak, sabar tunggu aku bagi family aku stabil, selesa and berharta. *unless lah kalau aku kahwin dengan anak raja somewhere.haha* - the rest boleh baca dalam entry cheesy C.haha

oh ya, aku dah ngantok tahap giga sebab tiga hari tidur lambat with all the test and assignment. cuma aku nak share satu doa;

Doa Memohon Jodoh yang Baik

"Ya Allah ya Tuhan kami! kurniakanlah kami rahmat dari sisimu dan berilah kemudahan-kemudahan kepada kami untuk keselamatan agama kami.''










**Casper, semoga awak jodoh saye. Amin.

No comments: