18.10.13

Hiatus.

Dah lama aku tak menulis balik, macam dulu-dulu. Bukan aku tak rindu, bukan aku takde apa nak luah, cuma takde masa. Ye, akhir zaman, semua benda tak sempat.

Tak sempat untuk diri sendiri
Tak sempat layan blogwalking
Tak sempat renung hidup sendiri
Tak sempat wish birthday keluarga sendiri

SEMUA TAK SEMPAT.

Ahh, alasan. 

Well, life has been good and bad for me. For this past months. And sekarang aku dah semester empat pun, which sangat mencabar (sangat2). Ada lagi dua semester setengah, dan InsyaAllah, ke dunia baru lah aku. And aku ada banyak hobi baru. hahahaha 

current obsession of Fynn Jamal dan sewaktu dengannya
current obesession of puisi moden seseksi Seksi Ovari
current obsession untuk menjadi girlish tapi tak berapa girlish
current obsession pada Instagram dan online shopping

banyak current obsession aku. Takut tak ter-listed here. Hahahaha.

Itu hanya rencah. Cara aku lari dari dunia formal, gelumang buku dan laptop, dan jurnal-jurnal serious. 
I am an observant, but not that good with words. sebab tu aku suka baca manusia yang suka menulis. Mereka tolong luahkan apa yang aku rasa. and yes, being me, aku setuju dengan apa yang aku rasa betul. yang telah ditimbang tara, betul atau tidak. Bukan aku ego taknak terima apa orang kata, tapi prinsip aku, tak apa yang aku nampak, mereka nampak. and the other way around. Cuba, sekali sekala, kita ikut kerasnya kita. Aku kata cuba.

Dan semenjak tiga menjak ni, banyak aku deal dengan Ego dan Manusia.
Ego sebab dia rasa dia superior dalam sesuatu bidang
Ego sebab title dia jauh lebih tinggi dari kita
Ego sebab dia rasa dia semua betul while kita semua salah.
kadang aku penat, sebab bagi aku kita semua ber-ego. Cuma cara kita handle tu macam mana. Kadang aku iyakan. Sebab aku penat. Biarlah kita go with the flow, biarlah terhantuk, walau sekali. 
- "Because we usually learned from experience."

Love-life? 
Macam itu lah. Tiada pergerakan title dari miss kepada bakal miss.
Masih muda. Leklu, sapkoklu. Hahahaha
Tapi kadang terfikir juga, umur berapa akan bertukar? dan dengan siapa?
Aku bulat-bulat serah pada Dia. 
Bukan aku tak berusaha, aku tengah berusaha. Tapi biarlah,
He knows what the best for every each of his slaves.
Sekali lagi, go with the flow.

Tapi selalu aku titip doa, di-destiny-kan kepada si dia yang benar-benar berhak.
Yang bukan saja milik aku, malah milik keluarga aku,
Yang boleh terima baik burukknya perempuan biasa-biasa ini
dan boleh penting, yang boleh lower down the degree of temper and rebellious ini.
Aku tetap tunggu kau, my future.

Study? Macam yang aku katakan.
Aku tengah berusaha keras (err padahal aku tengah takde mood nak sambung assignments ni haha)
Usaha untuk bagi mama ayah gembira. 
Usaha untuk mereka bangga dengan aku, even sedikit.
Aku usaha untuk mereka, untuk aku. Bukan untuk siapa2.
Moga Tuhan permudahkan.

Aku sebenarnya dah taktau flow post aku ni macam mana. HAHAHAHA
it just random. random updates.
Manetau bila bosan boleh tengok balik. hahahaha
dan untuk my future yang nak stalk how im doin with my life at this age zzzz

Dah, dah, merepek.

Moga semua baik-baik sahaja.
Assalamualaikum.

No comments: