15.12.12

Words-Usage Nazi

Bak kata Intan Liana nak jadi grammar nazi,
tapi aku more to words usage. hahah

tak kira lah hang nak speaking ka, nak cakap melayu ka, nak cakap rojak-rojak ka,
aku tak kisah words apa korang guna, asalkan bercakap. OKU lain cerita.


the diferrence between Okay,Ok, an K

Okay : Baik *cheerful comel-comel je muka dan hati*
OK   : Emm, suka hati hang laa nak buat apa
K    : I'm freaking pissed off babehh -.-


The difference between I Love You, sayang you, ILY

I Love you /love you : aku memang tangkap cintan kat hang
sayang you : More as in 'aku suka kat hang'
ILY: More as aku tak berniat pun nak sayang kat hang. saja suka nak buat sweet
^ sama applicationn dengan I miss you

kadang kan, kita cakap campur-campur, aku tak kisah la, since aku bukan kerja kat DBP, or cikgu cemerlang dalam Bahasa Melayu atau teacher speaking berabuk, TAK.
tapi kalau dah salah guna, rasa gegeli je telinga.
and noted that kadang aku paham lain dengan apa yang hang paham. haha

as in, fahaman aku.

aku tak suruh hang paham pun apa aku merepek. Just yes, nama pun Rara Lee random thought bukan?

lagi satu isu guna aku-kau dengan orang yang kita rapat.
bagi aku, biasa je, lagi cool gitteww. tunjukkan kita memang anggap dia sahabat.

tapi ada jugak yang tak boleh accept, as in aku-kau tu kasar bunyinya. Contoh terdekat, Mama sendiri la.haha. She's even cakap saya-awak tau dengan sibs dia and dulu kecik-kecik kitorang kena marah sebab aku cakap aku-kau dengan adik-adik aku. sampai kena ugut tak boleh balik kampung -.- as balik kampung mama dulu tu macam jenjalan jauh tau.yelaa, kecik-kecik dulu susah, mana ada mesin tayar empat macam laa ni.

tapi bila dah besar-besar, mama diamkan je. Maybe lah kot dia dah accept yang kitorang ni gegeli nak bahasakan diri saya-awak,
or along-angah, aku-kau cool apaa. tak dosa pun. wkwkwk
tapi tak untuk Adik. sebab beza dia jauh ngan aku, berapi jugak laa kalau dia panggil aku 'Kau'.
setakat Aku-Along tu, aku cool-cool je lagi. muahahaha

aku memang cerewet nak mampus bab-bab macam ni.
kita orang timur, ada adab kan? maybe sejak lahir mata,telinga aku ni suka dekat orang-orang beradab.bukan biadap.
sebab tu aku pantang sesangat orang biadap even tua bongkok pun,
Seriously I dont care.
As beradab tu cara kita pupuk orang hormat kat kita.
Senang kan prinsip tuu?

okaylah, aku nak sambung masak lomak cili api siput sedut or ada orang lain panggil siput belitung.
First time wehh siang siput tu, gegeli aku.
okay words of the day; Gegeli. wkwkwk

byebyemuahmuah :*

No comments: