2.2.13

Finally.



Alhamdulillah ya Allah for everything. Some might know aku dah dapat offer ni since 31st January haritu, saja nak brag lebih :p

Perasaan?

Bersyukur sangat-sangat sebab dapat offer yang macam tu. Lagi-lagi dapat course yang sama dari diploma, course yang betul-betul minat, and dapat pengecualian kredit so maybe terus lompat part 3 ;) Compare dengan kawan-kawan yang tak dapat, even with good cgpa. Because of masa batch kami ni gabung dengan batch OM114 yang part 6 last semester (diorang ada praktikal) kami takde, so that mesti lah peluang tu risiko nye tinggi kan since yang apply bertambah gabungan dua batch. tapi, untuk kawan-kawan yang tak dapat, please please buat rayuan okay. jangan patah semangat. Kalau kita betul-betul usaha, betul-betul nak, mesti ada rezeki kat situ. Yang dah dapat, janganlah sampai lupa diri okay. Perjalanan kita masih jauh.

For the kampus, taktau la nak happy ke tak. Happy sebab ramai kengkawan kelas and batch yang sama masa dekat UiTM Seri Iskandar dulu dapat situ jugak, even dapat sama course. Gang-gang selalu pegi kelas sama, gosip sama Oly, Kembar and Yana pun dapat UiTM Puncak Alam. Kalau kitorang dapat kelas sama lagi memang epic la woi. Kahkahkah.

Risau sebab Palam is one of the main campus. Dulu main for OM, but now since OM dah bergabung dengan Faculty Business Mgt, taktau la macam mana kan. And mostly main campus ni kena stand on your own lah in terms of assignment apa semua. Tak macam some of branches and masa diploma dulu. And kalau dapat senior lecturer yang pangkat Dr ke memang parah sikit. Tak cakap semua macam tu, but most of friends said so. Hahah. Tapi InsyaAllah, kalau kita betul-betul usaha, skor elok-elok, buat baik dengan orang, automatik orang akan baik dengan kita and kelebihannya pada masa depan nanti. InsyaAllah.

Risau lagi sebab even palam ni kat ceruk hutan, tapi still tak berapa jauh dengan Shah Alam, Takut culture shock je. Pernah rasa dulu masa kat SSP. Culture shocked maybe ada yang baik. tapi mostly yang buruk lah kan. Taraf hidup pun sure much mahal dari stay dekat Seri Iskandar dulu. Huu, so kena saving jugak lah kan. Taknak terikut-ikut orang sangat. Beli apa yang patut, sesuai dengan kemampuan. Gitteww. Harap-harap aku boleh dapat kolej, so that takde laa monthly expenses tuu terlebih-lebih.

Rasa seronok sebab dekat dengan Shah Alam and KL so that boleh jumpa kawan-kawan, especially ex-schoolmates ssp yang bersepah serata KL and S.A tuu. Hahaha. Lama tak jumpa korang woi. Seronok jugak sebab area sana banyak benda yang aku nak explore :p well, jauh perjalanan luas pemandangan. Kahkahkah 

Tak berapa nak seronok sangat cause I will tak kerap balik sama macam kat ssp dulu. sobs. Luckily semester pendek-pendek je. Tapi nanti dah tak boleh balik once a month T.T zaman diploma kat SI bolehla call-call mama suruh amik sebab nak balik. HAHAHAHA. Sekarang, again, after a long time after 2009, kena balik naik bas or train lah jawab eaa. 

Demikianlah feeling's summary  tentang offer ni. haha.

SS is so envious about the result :p hahaha, lek ahh bro. Puncak Alam je. Belum fly lagi :p hahaha. And he keep saying that, hati-hati kat sana. And kawan masa diploma tak semestinya jadi kawan sampai bila-bila. Macam tu lah pesanan-pesanan SS. SS yang cakap. Bukan aku. hahaha. For me, nak tak nak, feel brave to face it lah. Ada kawan, ada. Takde kawan kita cari. Tu je. As long as you keep in heart Allah with you, tak usah takut lah kan.

This February is very-very hectic one. Some might say, woi semangat nye kau ziera awal-awal dah buat itu ini. Just nak cakap, I've lots lots thingsss to settle by this february. That's why kalau ada masa lapang je aku buat itu ini. Settlekan lesen, apply scholarship, apply PTPTN, search pasal course outline. I just wanna be well-prepared. Kawan-kawan masa zaman diploma mungkin rasa macam aku ni over semangat pulak, hahaha, tapi tak, aku memang macam ni. Masa nak masuk diploma dulu pun macam ni lah aku buat. Aku kena betul-betul well prepared before aku pergi ke alam baru. Physically and mentally prepared. Kita lain-lain kan. ada orang yang last minute, ada orang yang kalau boleh nak well organized (macam aku, hahaha). Since everything aku settle on my own, and a bit helps from parents and family, so that's why aku kena betul-betul prepare everything.

I just want everything go my way. Cewahh.

Okay,  dah panjang berjela aku membebel sekali update. haha.
Wish me all the best. Doa kalian sangat aku hargai :3

Till then.

1 comment:

Langit Tinggi said...

Aku pon ada update jugak..hehehehe