1.8.11

jom sahur !

aku dengar ramai yang tak terbangun first-first sahur ni,
especially macam kami yang duduk - jauh *coughing* di perantauan 
dulu, aku macam ni jugak lah. abaikan sahur, sebab takut nanti kelas pagi ngantuk ya amatt
tetapi, since for 7 Ramadhan i have to wake up by myself, -or kadang-kadang ade orang tolong kejut.hihi
i realized yang sahur tu penting lepas bace ayat ni;

Daripada Amru bin al-Aas r.a.
bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda:
 “Perbezaan diantara puasa umat Islam
 dengan puasa ahli kitab (Yahudi dan Nasrani)
 itu ialah dengan makan sahur.”
(Riwayat Muslim)


sahur does not mean you kena makan nasi, tak pun paling cikai pun megi.
kalau malas sangat pun, kunci jam 5.30 pagi, minum air masak. then nak buat ape, buat lah
sebab aku sendiri pun kadang-kadang tidur balik. okay, bukan kadang-kadang - most of time. -.-'
dapatkan pahala sunat bersahur tu kan lebih elok :)

okay, sape nak aku kejut sahur esok pagi, angkat tangan ! haha


 

thanks dear Casper sebab gerak saye awal-awal pagi. ilysm.

2 comments:

Izzati Norhisham said...

Nanti kejut CG02! :D

Rara said...

nanti aku soh nabila kejut boleh ? konfem korang bangun.muahahaha