14.10.11

IKLAN KEMENTERIAN KESIHATAN

AMARAN ; mungkin fakta basi. kalau tak suka, sila tutup tetingkap ini. pihak penganjur tak jamin sebarang kemarahan or keTERASAan yang akan terjadi :p


aku antara gadis-gadis yang tak suka lelaki merokok. kawan aku cakap, eleh sebab bapak kau tak merokok.memey la. aku tak diajar dalam scene merokok dalam rumah sehingga mencemar rongga paru, ketika kecil - mahu pun sudah besar dan panjang ini.

and bukan tu je, aku fikir, merokok tu, bukan perokok je yang kena, tapi orang yang disekeliling jugak kan ? sapa tak sayang nyawa weh. tapi ramai je lagi kan there's people yang sayangkan rokok lebih dari segala-galanya.

Ramai je lelaki handsome sekeliling kita ni, tapi bila nampak je sebatang rokok kat mulut, dah aku rasa kurang handsome kat situ. aku bukan nak cakap aku anti gila perokok ni, tidak. tapi aku tak suka. tapi kawan-kawan sekeliling yang merokok tu, kau tak cukup cool la merokok, apaa kata belanja aku Mcd sebarang dua? baru lagi cool. pahala pun dapat - tapi belanja dengan ikhlas lah gilaa.haha :p

 Semalam aku terdengar kat radio, radio apa  entah. Hot mungkin. yang menariknya, ada satu ni cakap "based on research kat unitedstates, cerita yang banyak smoking scene mempunyai less viewer than yang takda or sikit ja smoking scene." ha, kau. sapa cakap kempen TakNak tak berkesan. puihh -.-




tapi aku still wondering kenapa klgangster masih banyak viewers, padahal asap rokok merata-rata. aku tengok kat panggung, sumpah aku rasa sesak nafas doh ! -.-' over tak aku. tapi aku memang sejak azali macam ni.nak wat camna.





maybe sebab adyputra kot dia jadi popular dan boleh kutip byk viewers.

memey ar, sebab dia tak hisap pun rokok tu, dia gigit2, pastu haktuihh, campak tepi. ni baru kita cakap gangster :p





malas lah aku nak cerita panjang pasal merokok ni. cerita basi. tapi tu lah,
aku just nak share ape yang aku dengar kat radio tu je sebenarnye.haha.












SELAMATMEROKOK ! eh bukan
SELAMATSOLATJUMAAT PEOPLE ! ;D

No comments: