27.10.11

sorry seems to be the

easiest word. Trust me.

sorry guys for a long silent. it's not that i'm to busy until i cant touch my keyboard, i did online almost everyday. yes. but the idea in my mind remain just the idea. few interesting things happen, got to hangout friends and made a very cool new friend. being a model for a new dlsr :pp got to go to Botani Park and Masjid Besi for the first time. also not to forget a ride in Cruise , putrajaya. Thankyou very much to mama and pak  din *yeah, pak din want me to call him daddy. hehe, sebab dia takde anak. so aku okay je lah.hehe pun bolehh :) helo daddy ! :D

yeah, back to the topic. susah kan nak mintak maaf ? Lagi-lagi in a typical malay family. kire kalau parents buat salah, rase susah nak mintak maaf. ego habis cool la konon kan. sebab tu anak-anak suka pendam perasaan kan. tak terkecuali suicide cases. i'm not insulted and tak jugak nak tunjuk kat sapa-sapa. sebab parents saya pun sama jugak, kadang-kadang. bukan bukak pekung sendiri, tapi tersentuh dengan television programs yang hari ni byk tunjuk pasal parents-children relatioship.

 this one of Oprah's told us how these obes children pendamkan perasaan diorang and got their chances to express themselves in front of their parents in this programs. apa yang menariknya, they got obesiti because of their parents' lifestyle. dah dari kecik di ajar mkn tak sukat brapaa byk, mana tak jadi kebiasaan kan. how pity.

one of them tell her mom that she only has her mother as her bff because she has no other friend(s). Oh myy..
and ada lagi satu. tapi aku malas nak tulis. err, blog aku suka hati aku la.haha

and these parents tak malu pun nak mengaku salah diorang and mintak maaf. it is nothing priceless other than a forgiveness. but, in malaysia, it's vice versa.

the point is, kita manusia ego nak mintak maaf. maaf tu act boleh lembutkan hati orang kan. masalah apa-apa pun, kalau kita asyik tunding jari, tak kemana pun.aku pun jenis macam tu jugak dulu. rasa ego kena pijak-pijak doh kalau mintak maaf. and aku one of kind yang nak menang jugak pulak tu. haha. kan susah.

but when i'm in boarding school, senior taught us to say sorry often. kalau terlanggar biasa kan diri cakap sorry, kalau salah, biasakan diri cakap sorry.kalau guna public phone lama sangat smpai orang dok panjang beratur, biasakan saying sorry. tapi senior aku dulu kejam siket la sebab kena cakap maaf. tak boleh sorry-sorry ni, sebab diorang cakap macam tak ikhlas cakap sorry.haha. hampeh kelapaa.

that is why, bila dah lama practice ni, kalau terlanggar orang kat pasar malam or supermarket yang serba ramai umat manusia tu, aku akan cakap sorry dulu, tak kire lah sape langgar sape, kenal ke tak, itu belakang kira.

simple je pun sorry tu. tapi still orang tak reti nak buat and tak reti nak hayati maksud mendalam sorry tu.
for me, a forgiveness is such a victory :) lagi rasa bangga sebab kau boleh jadi humble mintak maaf.sama jugak if kita mintak maaf dengan Tuhan, humble tu kena ada. kan a good deed macam tu ? ;) InsyaAllah, doa akan diterima, disusuli dgn amalan yang baik dan terpuji. InsyaAllah :)

bila kita mintak maaf jugak, kire kosong-kosong lah kan. sebab kau malas nak fikir dah and malas nak tacing. bila tacing ni yang simpan dalam hati buat pekasam ni kan. aiyoohh.it can kill ourself tauu. sebab tu sekarang aku try jadi lebih cool malas nak tacing-tacing. cakap sorry kan senang. tak payah nak tempah tiket kafan awal sangat.ehehe. joke :p 

and sebenarnye, Malay guys bukan tak romantik, tapi ego je lebih. tu je sebenarnye. so, guys out there, be more matured and open minded okay. trust me, ramai perempuan melayu terakhir akan jatuh melutut dikaki tuan hamba semua. eceh bahasaa :pp

panjang pulak ha aku membebel pasal sorry ni pun. 

So, siapa cakap sorry seems to be the hardest word?
practice makes perfect tau :)



hey, apa ni mintak maaf tak pandang mataa ni? ikhlas ke tak ni ha? ha?
**actually sajaa nak tunjuk gambaq aku naik cruise wehh.hahahaha :pp





fyi, twitter baru aku - Azieghaa
cheers add :)

No comments: