11.1.12

Aku teringatkan kau

Actually, semalam oly (roomiee) tanya pasal arwah bad. at one point, aku rasa aku relax ja cerita kat dia. okay, to be honest *ada one time tu rasa nak nangis, but i'm hold back my tears. T.T
and tadi ter-baca dekat blog nurulcakapcakap pasal friend of her yang baru meninggal hari tu. quite cute orangnya, muda and tak sangka dah tak ada. bila tengok video dedicated to the late Syareena, tears falling down like crazy. aku terfikir, macam mana lah orang yang tersayang disekeliling dia menghadapi hari yang mendatang. aku pernah rasa, sakitnya, hanya Tuhan yang tahu.

Mungkin masa tu kita masih mampu tersenyum, dengar cerita-cerita di sekliling kita, dan bergelak ketawa, tapi bila berseorangan, bila masa hendak tidur, masa itulah yang paling mencabar untuk hilangkan rasa sunyi tu. rasa sedih, rasa terkilan, rasa why Allah doesnt replace him with me, why Allah why.. 

But, i know and i realize, we cant fight on qada and qadar. Ketentuan Allah, tak boleh nak lawan kan. Once Allah say Kunfayakun, then benda tu akan jadi, no matter baik atau buruk, gembira atau sedih.

It taking me a year to recover, to realize i should turn to Al-Mighty. Aku sedar aku bukan kuat, aku bukan baik, aku juga belum dapat jadi muslimah yang diredhaiNya. Melihat manusia disekeliling, aku sedar kematian itu dimana-mana.

*if saya pergi dulu, please cari orang yang boleh bahagiakan awak,lebih dari saya bahagiakan awak.

I do as we're promised. walaupun payah sebenarnya, because i'm thinking of i cant face to lost another loved-one. i'm just cant. with his patience (Mr Casper), I accepted him. Even he's not my first, but I hope he can be my last, till Jannah. InsyaAllah.

My dear Mr Casper, I'am so sorry. sebab saya jarang merasai kehilangan yang macam ni, tapi bila Allah tarik nikmat kasih sayang tu dalam sekelip mata, i feel like half of mine is dying. it's not that I dont love you, No, it just that he was  once my best memories. and best memories is hard to erase, am i ?

I'm sorry, I'm sorry, I'm sorry, I'm deeply, truly, heartily SORRY :'(



Love note: Please help me to replace the memories with Yours, will you ? Iloveyou, i always do :')

No comments: