2.1.12

ASSALAMUALAIKUM 2012 ! *update yang biasa-biasa

 Waaa, lama rasanyaa tak update blog. entah, mungkin otak tak berapa nak produktif sebab banyak main kot awal-awal sem ni.haha, tapi Alhamdulillah, lepas beberapa hari mengadap buku *sebab buat assignment, baru realise lah sebenarnya kna belajar betul2 semester ni.

and semester ni, banyak gilaa assignment :O sebab final paper ade dua je, so banyak marks dekat assignment lah kan. sebab selalu common test is not more than 50% rasanya. Bak apa yang aku tulis dalam post2 yang lamaa dulu, yes, aku happy dengan apa yang aku buat sekarang.pilihan sendiri kadang kala lebih baik bukan ? InsyaAllah :')

and oh ya, semester ni for Organizational Event, we planned to make an Islamic Talk, InsyaAllah, semuanya dalam perancangan, nanti if dah siap semua poster by Miss Adda Sham, boleh aku post kat dalam blog ni okay ;) and hopefully student UiTM tak kisah kan if kitorang cas sikit nak masuk dalam dsi tu, sebab yang kami bawa ni bukan calang-calang orang. botak kepalaa weh nak pikir semua.hehe. dah majlis ilmu, tak baik berkira sangat, ye dok ? ;D oh ya, prepare for sumthing stunning okay sebab we have a theme that night !


aku ada terbaca pasal budak terpelajar yang merusuh tu ye kat paper semalam. and this is what i found ;


I am not going to comment lebih-lebih pasal ni, but mostly, what i found trough forum and groups dalam facebook and all, tak dinafikan, there's few of us yang macam ni. merusuh dan merusuh. aku tak faham apa yang mereka nak sebenarnya. just bagi aku, dapatkan dulu 4.00, sijil ekstra kokurikulum kasi banyak-banyak and why not kita ni ambil pengalaman dengan serta international youth conference ke, benda macam tu, bagi bukak minda sikit. Malaysian are sometimes are not gratitude enough dengan apa yang kita ada sekarang ni. Mungkin nak sangat contoh budaya barat tu sampai rusuhan pun dok nak try sekali. sungguh, aku tak faham. memang kadang-kadang, kita geram jugak apa yang dibuat pemimpin tu tak berapa nak betul, tapi aku rasa baik kita try jadi pemimpin dalam usaha kita nak betulkan apa yang tak betul tu dulu, then only you can do your own way of leadership. ni aku tengok, pegang skroll pun tak lagi, sumber hanya dari internet dan khabar-khabar angin, ada hati nak cakap gebang dalam geng, dalam group. It sicked. like seriously -.-
In politics, there's nothing lose and win. They sometimes be a winner, but another time a loser too. because what they can see, others cant, but what others can, they cant.

sungguh, aku tak faham.

OKAY, last, sebab aku tak tau apa yang aku tulih dah ni. to all students diploma UiTM, selamat kembali ke kampus. Moga hari-hari akan datang lebih baik dari sebelumnya. Kurangkan berpolitik, lebih kan beramal. Sekian.

No comments: