4.5.12

Cursing

This entry bukan pasal Cursing Malay, I tell you.
aku tak suka cursing bangsaa aku sendiri.

Cursing, in simple word mencarut.

Allah, pagi-pagi Jumaat kau dah terkeluar entry sebegini ye Rara Lee? *wahh, nama nak glamourr.haha
tak.tak. Biasalaa, di pagi yang indah dimana celik mata, golek-golek atas katil. intai sikit di balik pintu if wifi dah di-on, aku on laa laptop, wondering sana sini, tengok facebook, then aku blogwalking, and blogwalking lagi. tu la sampai MUET kau tak terstudy kan Rara ? -,-

tadi aku jumpa this one blog. okay. ni nak tunjuk apaa sebab aku tulis entry cursing-meng-cursing ini. She's a momsy, untuk seorang anak perempuan yang comel, tapi konfem Rara Lee comel up sikit.hahaha. and also a secretary.Well, bidang aku kan. aku kan amik course secretary. So, selain aku stalk blog bakal-bakal doctor, bakal-bakal PILOT, Ehh#! bakal-bakal engineer, aku tengok jugak blog orang yang dah kerjaa, yang betul-betul dia dah kerjaa. tengok apa yang okay, apa yang tak.

tapi yang buat aku macam terfikir, She's kuat cursing orang. I mean, like seriously. sampai aku ter-fikir lagi, macam manaa kalau one day anak dia yang comel  tu stalk blog mama dia ? and there's possiblity yang anak dia akan ikot sekali, ye dok ? Macam this one entry dia tak suka mamat sorang ni kat office diaa macam, 'macam' nak mengorat diaa even she's married. and there goes curs and curs and more curs. Eh, exaggerate pulok.haha

Thanks God sebab my parents bukan jenis macam tu. sapaa keluaa cursing-cursing ni memang tempah sebatan mandatori dalam family aku i tell you ! haha. 

Mungkin tu hak dia, biaq pi laa hang nak mencarut ka apaa, blog hang, ye dak? tapi kak, kau tulih macam tu dalam blog, orang lain ikot bacaa, macam, macam tambah dosa lagi sama-sama la kak.

Mungkin korang kata, pegi je laa baca blog orang lain, dia nak jadi diri dia. tapi kak, dah kau cursing-cursing orang dalam tu, nanti bila kau stalk blog kau sendiri, takkan nak naikkan lagi amarah kau tu. I mean, you will NEVER forget apaa yang kau cursing, apaa yang kau marah sebab every a-ziee kau ceritaa.

Aku pun, frankly cakap, kalau dah bengang, cursing jugak. Eh ini bukan ajaran, tapi kadang-kadang environment yang jadikan kita macam tu.
tapi, tak laa sampai dalam blog nak cursing orang, setakat bengang, keluar sekali, terus istighfar.
sebab bagi aku, benda marah-marah ni, jangan letak in permanent, macam dalam blog, macam dalam diari. 
sebab nanti, hati kau yang sakit balik.
bloggers tend to tengok balik post-post dia yang oldest. so, ini bolehh menambahhkan lagi kebencian ! kan ?

Boleh kau nak marah-marah, nak tunjuk rasa bengang. tapi without cursing pun, kita boleh nak tunjuk kita marah. 

and ada orang cakap, marah lebih baik diam. Tapi aku selalu fail bab-bab ni. tau nak marah, pastu menyesal.hewhew. mengong punyaa Rara

Mungkin kecik-kecik, cita-cita diaa nak jadi the Witch. dah besar, tu yang cursing je tauu.hahaha

Be Professional and banyakkan beramal <3

kbai, aku nak mandi.hahahahah

No comments: