11.11.11

chief chef

aku baru lepas menepek dekat blog akak ni. banyak gilaa food review yang dia masak hari-hari. and mostly, different types. fyi, dia ni stay in Perth with her two lovely kids and her The Other Half ;) kiranya dia dah bermastautin kat sana lah. sebab her TOH pn half english half arab something. so, makanan dia macam-macam, from malaysian to anglo cuisine, african, aussie and etc. Ni bukan makanan yang untuk special day je tau dia buat, tapi dia buat untuk setiap dinner diorang, hari-hari. I wonder how she is too rajin masak and masak and siap decorate her food all the times? :O

and how's she's so rajin trying different types of dishes? double :O

cube kau bayangkan mak korang masak and post on her blog and didnt miss any single day ? tak ke meriah makanan korang tuu tiap-tiap hari ? :O

haha, banyak sangat O nyaa puun -.-

aku jealous sebenarnye sebab dye duduk in country which cheese, pastry, pizza, olive oil and sort of is the cheapest.aku suka western food, especially the grill, or baked one. sebab aku rasa much more healthy than deep fried and all.

and lagi satu, aku ni still student nya pun. poket tak meriah nak masak benda pelik-pelik ni setiap minggu. and if dekat rumah ni, i tell you,maybe me and my adik busuks sahaja yang makan.haha. sebab my parents and nenek lagi suka bnda-bnda malaysians foods, or jawa's, perhaps? ;p

and dekat rumah ni, oven diguna untuk masak kuih raya, tu pun dah dua kali raya tak guna-guna dah -.-
and aku malas nak beriyer-riyer tapi end up bndanya rosakk ! macam mixture hari tu.haihh

nak mintak kat ayah? memang tak dapek la.haha

sebab tu aku nak sangat stayin oversea. trying to make pizza and all, when the pancakes are nampak sedap tiba-tiba even kat sini, lempeng pun tak pandang -.-

bukan aku tak grateful duduk di malaysia aman dan permai ni,
but sometimes, my travel-sense yang buat aku suka jalan sana sini. especially outside malaysia.

masih muda belia ni, cari pengalaman lah ye dok. 

if ditakdirkan aku dapat stay in oversea, aku still will come back home, Malaysia.
sebab as the words lies 'hujan emas dinegeri orang, hujan batu ....."
sambung sendiri lah kalau anda Malaysian sejati ! haha

cerita pasal masak ni, aku memang suka sangat masak. well, tengoklah badan saya pun -.-'
tapi still kalau masak and makan, aku akan balance the fat, sugar, and salt.
what more important, the healthy body. and yeah, kurus tu jatuh bawah sikit lah dia punya kepentingan.haha

Even i once had my own recipe blog. tapi dah tak active dah skarang. still ade, but not updated.haha. sebab aku buat benda tu masa boring-boring dulu. layout blog pun nampak sangat budak baru nak up dalam blogging ni -.-'

and now, i have been the chef in this house if my mom takde, well to busy with her actvts and all, or when i want to eat something that suits my tekak la. sebab tu my mom pun cakap 'Along ni suka masak apa yang dia makan je'. well, betul sangat lah tu sebab everytime dia suro masak kari i will refuse sebab aku kureng sikit kari-kari ni. makan tu makan lah, tapi if teringin sangat je.haha. tu pn kalau kari pekat mamak, and if its kari kambing :D

even i'm the chef for hari rayaaa dah tau. lagi-lagi if second raya and seterusnya -.-'
i start suka kat dapur ni since kesian tengok my mom sorang-sorang time raya, while all her in-laws kendong anak sana-sini. tapi tak la semua kendong anak. ada ja yang tolong. tapi start tu lah ade kesedaran diri sikit nak tolong :') Ma, please be terharu dengan anakmu yang sorang ini ! haha

my aunty says, takpa, praktis jadi menantu mithali.ehem. kalau dah anak aku karang dok merengek-rengek kat mama dia jugak macam mana? tak jadi jugak menantu mithali tuu. tapi aku nak treat my kids-to-be *insyaAllah, supaya pergi main jauh-jauh dekat their dad while i busy in kitchen.eheh. baru keluarga bahagia macam tuu ;)


berangan tak hengatt :p
dah cukup lah aku merepek tak sudah ni. dalam hati teringin nak buat meatball sebab dalam freezer ade minced beef :O tengoklah kalau rajin.byebye 

No comments: