13.3.12

Roomss

Okay sebenarnya aku tak plan nak update blog. and actually tengah mengantok mengadap economics yang tercinta ini, maka, terkeluarlah idea untuk meng-hapdet blog yang sawangnya jarang bercuci ini.huehue

exams will be end by two weeks, and aku plan nak buat room-make-over lepas habis exams on 26th sebab bilik aku ni sudah bersepahnye lahh.sampai semut or tikus pun boleh join aku tidur sekali. i tell you, aku bukan jenis pengemas and bukan suka-suka nak kemas bilik tetiap hari. bangun, online, makan, online, tidur,online, begitulah rutin harian kalau kat rumah, and kalau aku tengah ade assignment lagi lah, bilik kalah jantan youuu :p and i think Mr Casper's room is much nicer than mine,haha. sebab diaa rajin kemas than me, and rajin sapu sawang than me. *aku rasa adaa yang reject aku jadi calon isteri ni karang.haha :p

semalam lepas kemas-kemas sikit barang dekat kolej yang nak bawak balik, baru realize sebenarnyaa banyak kasut yang still nice untuk dipakai, tak termasuk yang dekat rumah ni. aku memang letak kasut dalam bilik, if letak luaa, karang entah ke mana, and sebelum aku mengamuk sebab kasut hilang, baik letak kasut elok2 dalam bilik.hehe. and banyak sangat baju, and some of its, tak pakai-pakai dah -,- sebab aku selalu pakai ikot mood,hehe. *sebab tu lah kot Mr Casper tak bagi aku masuk vincci hari tuu. sale woihh ! kasut rm60-rm70 tinggal rm30-rm20 je woihhh -.-

nk buat preloved? memang tak aaa. aku pun layan bundle.haha. dah la baju pun cikai je. asal sedap dipakai, cantik mata memandang, menawan orang yang memakai *eceh
and not all kasut yang branded okay, paling tak pun ade la sepasang vincci, and sepasang red modani. and kulkith, indonesiaa mari. yang lain? stock thailand yang dekat ipoh parade tuu :p aku tak pandang brand, aku pandang kualiti :) and which is a far much opposite with Mr Casper. :p
tapi tengok jugak kot if ade certain baju yang aku memang dah taknak. and maybe jugak akan disedekahkan ;)

okay,okay back to room-make-over, aku plan nak cat one of these dinding in my room with red, even dah satu dinding ni bercat merah, i want to paint another dinding ni, and make a photo wall on it, like this;


the picture,maybe not exactly kat atas tu, maybe like this;


or this;


and letak benda ni on it, which yang ni memang aku dah lamaa sangat idam-idamkan, which are;

vintage buntings flags yang sangat kewwlll macam mat kool :p


and for those shoes yang need kan 'rumah' dye, it will be nice, if dapat something yang macam ni;


amboi rara lee, kau ingat bilik kau bosaa bonaa nak masuk shoe racks yang macam ni?! haha
the biasa-biasa one pun will do :) asalkan ade shoe racks XD

and aku tengah admire satu shelves yang as simple as this,


or as vintage as this;

so with these shelves, boleh laa ku simpan hadiah-hadiah dari zaman jepun sekolah tuu.
and jugak make up yang tak boleh kalah banyak nyaa tuu


Banyakkan angan-angan aku nak makeover bilik aku yang tak seberapa ni -,- tu punn, if duit banyak, or puan Asmah Ramley boleh sponsor sikit-sikit.hehe. and maybe banyak DIY, cuti duaa bulan weh ! sapa yang tak bosan, bettery Do.It.Yourself lah kan, dari pam-pam badan jadi lagi bam-bam.hehe

and maybe jugak nak buat tote bag yang creaative-nak-mampos-kononyaa. as collection, letak sign by Rara Lee kat bawah, amboiii :p ni ter-inspired lepas tengok one of fb friend, farhana rusmadi kot nama dia, dia buat tote bag yang kewl weh XD

nanti if rooms make over aku dah siap, aku post kat sini okay? kbye. Loveyouall.haha *gedik






p/s: sweet 20 punya wish malam karang aaa :p


No comments: