5.5.12

Berubah

Yes, manusia semua nak berubah.

Daripada yang baik kepada yang lebih baik. 

Manede orang mengaku dia jahat. Kalau kau tanyaa abang-abang KL Gangster pun semua nak mengaku baik.sikit. even sikit.

As aku post ni, sebab tadi aku tengah bengang tahap giga wa cakap samaa lu.

and it is SERIOUS.

aku terus up status which sound like this ;


Ehh, kantoi tadi chat dengan SS mengadu pasal ni.hahahha :p

the story is like this, ada this one guy, yang aku accept dalam minggu ni jugak aku rasa dia punyaa friend request. aku accept sebab aku rasa oh, budak ni nak kenal kot, which is okay. plus aku tengok mutual friend pun si faeez kawan selalu gadoh aku tuu.hewhew

and he suddenly PM aku dekat fb, dah la tak bagi salam, main Oi, Oi, 
aku sabar lagi, which i gave him salam. sebab aku nak chill chill dulu nak tengok mamat ni sebenaanyaa kenapa. and he direct terus tanya *bukan tanya lagi dah, stok menganjing dp aku yang tak seberapa itu.

yes, I wore kebaya pendek, bukan jubah.

yes, I wore tudung bawal, bukan purdah.

and it's freaked me out. sebab aku tak kenal dia, dia tak kenal aku. dia tak pernah tepuk tampaa dekat aku, and why on earth menganjing-nganjing aku macam tu?

aku tau niat dia baik, nak tegur.

tapi kau takde soft skill ke brada? 
dah belajar letak dalam longkang ke ape. 

and being me, yang memang cepat panas meletop ni, 
maaf, kau silap orang.

kau boleh tegur, tapi chill chill dengan aku dulu.
kenal aku, tanya aku sihat ke tak.
boleh gurau senda cara aku,
then, nak tegur, please
I am ALL to hear your rambles.

yes,  maybe aku takkan ikot on the spot.
yes, maybe aku takkan dengar 100% apaa kau cakap dekat aku,
tapi itu akan buat aku terfikir, setiap apaa yang orang kata kat aku, tegur kat aku.
yes, aku naik angin marah-marah mula-mula, tapi bila kena cara, aku akan fikir balik. betul tak. 

sumpah, aku pun nak berubah. 

sumpah aku teringin nak pakai tengok orang pakai tudung labuh.

sumpah aku teringin nak ubah routine solat aku.

sumpah aku teringin nak rajinkan diri dengan bacaan ilmiah which lead me to jannah

sumpah aku nak degar zikrullah macam aku dengar hitz.fm hari-hari.

sumpah aku nak the other half yang boleh lead aku to jannah. *eh,dah ke laut.hehe

and for the people like you, which siap cakap mintak tailor aku tambah renda dekat baju aku,
eh, renda tu pun JARANG jugak. samaa jaa kalau aku tak pakai.

I DONT GIVE A DAMN RESPECT.

and yes, aku block kau. sebab aku taknak adaa kawan suka menganjing macam diri baik sangat padahal dp pun pakai mukaa clown.

walaupun niat kau baik, ubah cara. 

kalau aku doakan jodoh kau lebih teruk dari aku, agak-agak kau marah tak? 
eh tak. aku tak sekejam tu.
cuma harap kau berubah. satu hari. siapa tahu. InsyaAllah.
and aku jugak berubah, seperti yang kau harapkan
dan mungkin lebih baik.AMIN.

p/s; nak nangis aku bacaa blog Dena Bahrin.

No comments: