21.5.12

Perlis and its story


By the way, aku baru balik dari Perlis and aku penat gila.sangat.semuaa adaa. tapi takde la penat sangat pun sebab banyak aku tidur dengan lenanyaa dekat hotel.hahah





The hotel was good. Seriously. Breakfast dia best. and comfortable. even dia punya bilik kecik nak mampus .  tapi boleh golek-golek dengan bestnya tu pun dah ok :) This hotel berhadapan to the Jeti Kuala Perlis. So, anyone yang nak pegi Langkawi by ferry tapi penat nak continue the next journey, boleh lepak sini dulu. Highly recomended.The price is affordable. as low as rm80 per night. suitable la kan. takde mahal naww.


This is Muzium Kota Kayang.bagi aku so-so je la. bukan sebab aku tak minat sejarah, tapi bagi aku apaa yang ada kat dalam ni, lebih kurang ada kat tempat lain. Nothing new. typical musem. tapi boleh laa.



This is Ladang Anggur Perlis. bukan senang okay nak tanam anggur kat Malaysia yang panasnya hanya Tuhan saja yang tahu. At first, ingat boleh petik letak dalam bakul ala-ala dekat ladang strawberry cameron tu, tapi dekat sini tak. dia dah siap pack and kita beli. ada dua jenis. Yang merah and yang hijau. *aku tak ingat nama dia.lame. -,- setengah kilo RM10.


and this is Taman Herba Perlis. banyak herba dekat sini. lebih kurang 1000 something. tapi the maintanance tak berapa na bagus. sebab banyak hutan belukar sampai tak tau yang mana satu herbs mana satu rumput -,-  dekat sini boleh jugak rendam kaki dengan minyak herba. RM10 per head. aku tak buat. geli ok.hahah.

We also visited Ladang Harumanis. Sejenis mangga yang popular dekat Perlis ni. Dekat ladang tu, dia just served mangga denga pulut and jus mangga. Aku tak makan pun pulut tu sebab tak minat. tapi the jus was so gooddd :) Harumanis price ; RM17/kilo. mahal ok. nasib baik sedap. the picture was not here. sebab masa tu panas. and dah takde mood nak amik gamba.hahah

and the last day, pegi Padang Besar. Shopping lew. haha. banyak jugak borong. tapi sebab pegi sensorang tak best. tak leh pow orang lain. kalau ade mama ke, ayah ke, best jugak. macam trip kelantan-terengganu hari tu.hahahaha :p

In Padang Besar, bargain skill kena ada. if yang dekat bazaar dua tingkat tu, bahagian bawah murah lagi dari yang atas. and kedai-kedai dekat tepi tu lagi senang bargain harga. try cakap kelantan-siam sikit. konfem makcik tu bagi.hahahaha. for rm200; aku dapat 3 helai tudung, 3 beg, 1 purse, makanan, sehelai baju dan sehelai toto.haha.tengok laa skill tawar menawar aku camne.hoho.



Last picture; Sawah padi yang hijau terbentang

aku tak la excited sangat tengok sawah padi ni. sebab dekat area-area rumah aku ni pun ade.hahaha. tapi ni sebab permintaan encik SS yang teruja dengan benda-benda sebegini. maka hamba turutkan juaa :p hahaha

ulasan ala-ala Maria Tengku Sabri dekat program Discovery Malaysia -,-
okbai.

No comments: