4.5.12

Words

Microsoft Word.

Eleh. word je pun. pandang sebelah mata pun boleh buat. 
Sure boleh ? okay, pandang sebelah mata, try taip kat words tu. jangan pandang keyboard. deal ? hahaha

aku ter-perasan, not all people, kalau dok taip dekat keyboard tu, perasan kekadang words dia, especially English, ada ter-garis merah sebab salah spelling. macam ni ;

ini maknanyaa salah spelling, tau dak? mesti kau cakap, eleh Rara, benda simple je kot.aku pun tau.
tapi disebabkan cik Rara Lee ini telah berkecimpung di bidang printing-printing secaraa haram di kolej sejak semester dua lagi,hewhew, so aku tau laa ada jugak yang tak tau. 

kadang kan, aku harap sangat untuk Malay punya, yelaa kalau kita setting Malay punya dictionary dekat bawah tu, dia pun automatik betulkan typo aku. Sekarang ni, kalau kau tulis mengarut pun, dia takde underline meraahhh macam tu.

 Maybe DBP tak dapat lagi mandat besar dari Bill Gates nak masukkan malay words dalam tu. -,-

Kalau jadilah kan, konfem menyenangkan kerja-kerja bakal executive secretary macam aku ni.hewhew.
baru laa buat kejaa dekat lab pun lajuu je kan.hahaha. tak payah nak tertypo sangat.

and lagi satu, sepanjang karier akak printing cg13 ni bermula. yang paling tak tahan, bila ada customers cakap, kak, boleh hilangkan dot dot yang banyak sangat kat words ni tak. nanti print tak cantik. polka dot tu as in;



kadang-kadang aku ter-smirk dekat depan laptop, padahal customer ada kat belakang tercengang-cengang. hehe. sorry adik manis. Simbol ni bukan saja-saja ni nak cek space kau, enter tak enter, lepas nokhtah ada berapa space, semuaa tu akak nak tolong cek dik. So, that takde la adik kena datang lagi sekali tok tok tok, boleh print? *muka sengih tak berapa comel. ps; actually akak yang malas nak print kan banyak-banyak kali.hahahaaha

and jangan risau ye dik. kalau time-time ni akak tekan button print pun, simbol tu takkan ter-print sekali.
Trust meeee. -,-

Maybe dapat lecturer yang tak berapa nak songeh, boleh laa lepas. copy paste direct dari wiki pun boleh lepas. takde double space lepas titik pun boleh lepas. takde tanda macam quotes-quotes tu pun boleh lepas, tapi kalau dapat stok-stok ustaz Paiz yang diaa punya skill words lagi terror dari budak OM ? Masak terbakoo dalam bilik ustaz tu i tell you ! haha

Err, sorry ustaz. tapi computer skill ustaz memang terror ! *thumbs up.ehehe

and aku teringat Liyana Dila penah ter-cakap depan aku,
"Kau punya assignment, cover page mesti macam professional."

HAHAHAHAHA.
ayat tu aku pusing sikit.huahaha. tapi lebih kurang macam tu. aku kadang-kadang geli tengok orang letak logo UiTM segaban mungkin, sebesar half A4 paper tuu. kemonn laa brader, kita dah matang, mana adaa orang letak logo besar-besar gitew.kecik comel, center, letak sikit nama fakulti, kalau ingat address kampus letak sekali, tapi yang tu anda perlu bermain dengan font size. tak faham ? Pening ? meh Rara tolong cek kan, tapi extra payment *lagi-lagi aku tengah cuti sem takde watpe ni wehh.hahaha


By the way, cover page assigment kau tu bukan Cleo kau nak letak font besar gabak bagi terkeluar bijik mata.

kadang kalau aku rajin, aku cekkan jugak assignment customers ni before print. sebab aku sendiri jenis baca. print and baca balik sampai aku rasa boleh dapat dekat-dekat full mark. I mean dekat-dekat ok.

tapi kadang-kadang, aku just tanya "Okay dah ni? dah boleh print?"
sebelum dia jawab aah, aku dah tekan button print.hahahahahaha

tapi kekadang ada jugak bangsa yang tak reti nak hormat jam dah pukul berapa, still nak ketuk pintu tanya boleh print tak. I mean, aku tau kau tengah semput sebab esok nak hantar assignment. and aku ni fikirkan, one day, kalau aku buat kat orang macam tu, macam tu jugak aku dapat. so aku gagahkan diri *eh,ayat diaa. untuk print-print kan.

lepas diorang blah, terus tutup lampu. pura-pura tido. kalau dengar ketuk pintu pun, aku assume dia bukan ketuk pintu bilik aku.
hahahaha *evil laugh


No comments: