16.6.12

The first week of final semester

Asssalamulaikum Brothers and sisters.
May Allah grand you with happiness and iman. InsyaAllah.

see the haze ? even tak teruk sangat, tapi panas dia boleh menggugat iman. Allah.

My first week basically agak bored. hahah. tah pape kan first week dah boring. tapi seriously. macam takde ape. Most lecturer dah pernah ajar before ni. so takde laa nak sesi kenal-mengenal sangat kan. There are six subjects, and only threee final exams. weeee :p

If anyone follow me on facebook and twitter, I have been little, by little trying to change. change for good, InsyaAllah. after clash and personal stuff and etc, rasa nak berubah tu lagi kuat. Bukan sebab clash tu rasa sorang, clash tu rasa lemah, tapi sebab clash, kita dah terlepas dari satu dosa kan. at least, benda tu kita tak payah fikir dah.  These few days, banyak aku luangkan masa dekatkan diri to Allah, the most gracious and the most merciful, Alhamdulillah.

sebenarnya aku rindu zaman bertilawah dulu.

sebenarnya aku rindu zaman ber-qiam dulu.

sebenarnya aku rindu zaman ber-tudung litup dulu.

just for now, I wanna care of my solah, my prayers, especially yang fardhu. teringat pesan seorang sahabat, 

"Solat ni kalau tak jaga, amalan lain takkan diterima."

Ingat lagi kata-kata ini. jadi apa point aku berbuat baik kalau solat tak jaga kan?
Jazzakallahu khairan kathira ya sahabat :')

aku tengah belajar untuk tidak miss dengar bacaan ayat-ayat cinta dari Allah. 
Alhamdulillah ya Allah kau masih berikan aku peluang ini. Terima kasih ya Allah.

Mungkin ada yang berpandang sinis, tapi aku ingin kuat. kuat sekuatnya. support, guidance, semua tuu aku perlukan buat masa ini.

Mungkin aku tak berubah drastically, tapi little by little, step by step.
sebab aku taknak feeling tu hilang macam tu je macam sebelum-sebelum ni :'(

"Changes need some force"

that is what i keep in mind. I'm keep forcing myself. and may it will bless by Allah. Ameen. Ameen.

semoga Allah tak tarik perasaan ini, itu je yang aku mintak buat masa ni.


Bilaa nak sentuh ni weh ? -,-


Moga Allah memberikan yang terbaik untuk kita semua. 
Assalamualaikum.

No comments: